Dijital Dönüşüm Blogları

Dijital Dönüşümün Tarihi ve Önemli Noktaları

Dijital Dönüşüm Nedir?

Dijital dönüşüm, teknolojide, kültürde, operasyonlarda ve değer sunumunda temel değişiklikler gerektiren dijital teknolojiyi işin tüm yönlerine entegre etme sürecidir. Dijital dönüşüm, odağın işletmenin uç noktalarına kaymasını ve bu kenarı desteklemek için daha çevik veri merkezlerini gerektirir. Aynı zamanda, dijital dönüşümle birlikte gelen ivmeyi desteklemek için şirket kültürünü korumak ve değiştirmek amacı doğrultusunda kuruluş için maliyetli olabilecek eski teknolojiden kurtulmak anlamına gelir.

Dijital Dönüşümün Kısa Tarihi

Dijital dönüşüm günümüzün teknoloji ortamında popüler bir konu olsa da, aslında yaklaşık son on yıldır tartışmanın bir parçası. Ancak, her zaman aynı anlama gelmemiştir. İşletmeler yeni sayısallaştırılmış verilerden yararlanabileceklerini anladıklarında, bunu yapmak için süreçler geliştirmeye başladılar. O zamandan beri, teknolojinin ortaya çıkma hızı katlanarak hızlandı ve uyum sağlamayı ve rekabetçi kalmayı daha da önemli hale getirdi.

Dijital Dönüşümün Önemli Adımları

Dijital dönüşüm süreci her işletme için farklı olsa da herkesin dikkate alması gereken birkaç adım bulunmaktadır. 

İş için işe yarayan bir plan oluşturun: Dijital dönüşüm sürecine başlarken, bir işletmenin hem nasıl gelişmek istediğini hem de hedefe ulaşmak için hangi yeni teknolojilerden yararlanabileceğini düşünmesi hayati önem taşır. İşletmeler, ellerinde bulunan ve modernleşmeye ayrılabilecek kaynakları gözden geçirmelidir. Bu, projeleri yeniden önceliklendirmek ve iş organizasyonu aracılığıyla düşünmek, dijital dönüşüm çabalarına zarar verebilecek boşlukları belirlemek anlamına gelebilir.

Çalışanların gelişen teknolojileri kullanmasını ve bu teknolojilerde uzmanlaşmasını sağlayın: Geleneksel iş modelleri, çalışanlardan belirli sistemleri öğrenmelerini ve bunları gelecek yıllarda kullanmaya devam etmelerini istediğinden, bu süreç karmaşık olabilir. Dijital dönüşüm ile çalışanlar, işlerini daha verimli hale getirecekse, işlerini yapmak için kullandıkları süreçleri değiştirmeye açık olmalıdır. Aynı zamanda, yeni teknolojilerin potansiyeli ve bunlardan en iyi şekilde nasıl yararlanılabileceği hakkında yaratıcı bir şekilde düşünmek anlamına gelir.

Eski teknolojiyi bırakın: İşletmeler, artık kârlı olmayan ve pazarın gerektirdiği dijital deneyimi sağlamayan eski teknolojileri sürdürmek için genellikle büyük miktarlarda para harcarlar. Bunun nedeni, eski teknolojiyi güncellemenin pahalı ve karmaşık olabilmesidir. Ancak, eski teknolojiye tutunmak işi bir bütün olarak çıkmaza sokar. Aksi takdirde kullanımı daha kolay olan, daha iyi bir müşteri deneyimi sağlayan ve/veya daha hızlı veri analizi yapan teknolojiye harcanabilecek değerli kaynakları tüketir.

Unutmayın, UnoPro, Akademik, profesyonel yöneticilik, girişimcilik ve sanayicilik bilgi ve tecrübesine sahip Türkiye’nin tek eğitim ve danışmanlık kurumudur. Kurumsal firmalardan KOBİ ve küçük işletmelere kadar her segmentten üretim firmasındaki üretim yönetimi bilgi ve tecrübesine sahip olan UnoPro, Türkiye’nin ilk yerli ve milli Model Fabrika’sında sanayinin yalın ve dijital dönüşümü için size özel hazırlanmış eğitim müfredatı ile önce yalınlaşmanıza ve daha sonra Endüstri 4.0’a uygun bir şekilde dijitalleşmenize yardımcı olur. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir