Dijital Dönüşüm Blogları

İnovasyon Çeşitleri Nelerdir?

İnovasyon Nedir?

Kısaca yeni, yaratıcı fikirlerin veya buluşların kullanıma uygun uygun hale getirilip uygulanması anlamına gelen İnovasyon son yıllarda en çok kullanılan kelimeler arasında yer almaktadır. Günümüzde tıptan üretime, teknolojiden sanayiye kadar birçok alanda inovasyon yapılmaktadır. Bu açıdan bakıldığı zaman inovasyonun aslında iki temel alanda yapıldığını görebiliriz. Bunlardan bir tanesi teknoloji alanında  bir diğeri  ise piyasa alanında yapılan inovasyondur. Her iki inovasyon türü de farklı hedeflere ve farklı sonuçlara yol açar.

İnovasyon Çeşitleri

Teknoloji ve piyasa inovasyonları ise beş ana dala ayrılabilir. Bunlar:

•    Ürün inovasyonu
•    Hizmet inovasyonu
•    İş modeli inovasyonu
•    Pazarlama inovasyonu
•    Organizasyon inovasyonu olarak sayılabilir. 

Ürün İnovasyonu

Ürün inovasyonu söz konusu olduğunda bir ürünün kullanım şeklinde ya da tüketiciye sunduklarında yaşanan değişimleri ele almak mümkün. Bu alanda en iyi örnek iPhone telefonu olarak verilebilir. iPhone ile çağrı için kullanılan cep telefonları zamanla tüketici ihtiyaçlarına göre tamamen farklı bir işleve sahip olmuştur.

Hizmet İnovasyonu

Hizmet inovasyonu ise hizmet sunumunda meydana gelen teknolojik gelişmeler olarak ifade edilebilir. Fast food restoranlarında bulunan self servis büfeleri hizmet inovasyonuna iyi bir örnek olarak verilebilir.

İş Modeli İnovasyonu

Bu inovasyonda amaç, geleneksel bir iş modelini alarak bunu daha yenilikçi hale getirmektir. Örneğin, Airbnb tek bir konaklama tesisine sahip olmadan konaklama hizmeti sunar ya da Uber şirkete ait devasa bir araç filosu olmadan tüm dünyada taşıma hizmeti verir. Bu iki örnekte iş modeli konusunda yenilik yapılarak geleneksel iki sektöre farklı bir bakış açısıyla yaklaşılmıştır. 

Pazarlama İnovasyonu

Pazarlama inovasyonu, yeni çıkan bir ürünün ya da bir hizmetin yenilikçi bir şekilde tanıtılmasıdır. Son zamanlarda popüler hale gelen sosyal medya fenomenleri ile ürün tanıtımı bir tür pazarlama inovasyonu olarak görülebilir. Bu yeni pazarlama modeli ve kullandıkları teknolojiler sayesinde şirketler eriştikleri kitleyi her geçen gün genişletme şansını elde etmektedir.

Organizasyon İnovasyonu

Burada amaç, bir şirketin ya da bir takımın yeni çözümler bularak süreçlerini iyileştirmesini ifade eder. Teknoloji kullanımının yanı sıra yeni yöntemlerin kullanılması da bu kapsamda değerlendirilebilir. Aynı zamanda organizasyon inovasyonu tüm şirket çalışanlarını kapsayabileceği gibi belirli departmanları ya da süreçleri de kapsayabilir.

Unutmayın, fabrika kurmak konularındaki danışmanlık hizmetleriyle ön plana çıkan UnoPro, Akademik, profesyonel yöneticilik, girişimcilik ve sanayicilik bilgi ve tecrübesine sahip Türkiye’nin tek eğitim ve danışmanlık kurumudur. Kurumsal firmalardan KOBİ ve küçük işletmelere kadar her segmentten üretim firmasındaki üretim yönetimi bilgi ve tecrübesine sahip olan UnoPro, Türkiye’nin ilk yerli ve milli Model Fabrika’sında sanayinin yalın ve dijital dönüşümü için size özel hazırlanmış eğitim müfredatı ile önce yalınlaşmanıza ve daha sonra Endüstri 4.0’a uygun bir şekilde dijitalleşmenize yardımcı olur. Hemen iletişime geçin!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir